вторник , 25 юли 2017 София: +359 2 967 6554 | Чикаго: +1 (847) 616-6485
Начало / Предавания / Културно / Гаро Кешишян: Фотографията е шанс да се съхранят парчета истина
GaroKeshishyan

Гаро Кешишян: Фотографията е шанс да се съхранят парчета истина

Един човек, който в момент на вдъхновение или по-точно в момент на заблуждение, решава да подарява очите си на другите – така описва себе си варненецът, роден в семейство на арменци, Гаро Кешишян.

Той е един от най-големите български фотографи в последните няколко десетилетия. Изложбата му в София в рамките на седмото издание на Месеца на фотографията събира 58 сребърно-желатинови фотографии. Те са отпечатани на ръка с помощта на трудни за намиране химикали. Технологията на отпечатване е използвана в края на XIX и началото на XX век. „Технологията е в класиката на фотографията. Днес вече почти никой не се занимава с това, тъй като е много скъпо. Тази технология доведе до бутиково шоу – не е завод, който произвежда 5000 костюмa, а само за тебе – като поръчкова работа става“, разказа фотографът пред камерата на BiT.

Гаро Кешишян започва да снима през 70-те години. Хваща фотоапарата, след като е навършил 30 и работи като инженер в металургичната промишленост. „Мислех, че трябва хората да виждат това, което аз виждам. И да знаят една истина, която комунизмът криеше. В такава ситуация, черна, когато едни бивши затворници и едни бъдещи работиха заедно“, обясни Кешишян пред серията фотографии „Старата леярна“. „Тука има двама души, които са били във варненския затвор – единият е затворник, а другият – надзирател. И двамата не знам какво са правили, но работеха толкова черна работа, колкото и в затвора не са им възлагали“, допълни той.

Освен от серията „Старата леярна“, в изложбата са включени и части от сериите „Цигани“ и „Строителни войски“. Фотографиите в изложбата на Гаро Кешишян са собственост на фондацията на италианския колекционер и куратор Серджо Поджанела. Благодаряние на него те са изложени в София. „Първият път не се срещнах с Гаро Кешишян, а с една негова фотография в един музей във Варна“, разказа Поджанела, посочвайки първата снимка в изложбата, която изобразява фотографа Ашот Папазян. „Бях много впечатлен от качеството на тази фотография. Докато търсех най-правилния ъгъл, от който да я разгледам, защото все пак стъклото отразява светлината, окото от снимката сякаш ме преследваше, гледаше ме постоянно. Попитах директора на музея кой е авторът и минути по-късно Гаро Кешишян вече беше дошъл“, спомни си още италианският колекционер.

Вижте също

KULT_ANDREEV картинка

КултурНО: Найджъл Кенеди свири 3 произведения на Георги Андреев в България през септември

Найджъл Кенеди се завръща в България през септември. Освен новия прочит на „Годишните времена“ от …

Един коментар

  1. Щастлива съм, че България има този голям Човек. Изключителна чувствителност, поглед, професионализъм и талант – събрани в едно. Това е рядкост не само у нас! Благодаря му!