петък , 18 август 2017 София: +359 2 967 6554 | Чикаго: +1 (847) 616-6485
Начало / Жива връзка / Как българският бас Орлин Анастасов ще помага на младите ни певци да пробият на световната сцена
JIVA_ORLIN_ATANASOV картинка 3

Как българският бас Орлин Анастасов ще помага на младите ни певци да пробият на световната сцена

Българският бас Орлин Анастасов се завръща в България с идеята да помага на младите оперни певци да пробият на световната сцена. Неговата едноименна фондация ще кани и световни звезди за концерти у нас. Той слага нейното начало 20 години след старта на своята изключително успешна кариера, започнала не другаде, а на сцената на миланската Скала, когато той е едва 22-годишен.

Подпомагането на младите оперни певци е основната причина за основаването на фондация „Орлин Анастасов“, казва той в интервю за Би Ай Ти пред Кремена Николова. Всичко останало, което се случва около това, е просто допълнение и инструмент за тази цел.

Такова е и откриването на фестивала „Опера голд“ (започнал с постановката на „Кармен“ с Анита Рачвелишвили – бел.ред) с няколко спектакъла на известни опери и участието на световноизвестни имена, които идват за пръв път в България.

Това, което направихме, е почти невъзможно, подчертава българският бас, визирайки краткия срок, в който са били уговорени участията на звездите. Сред тях са Анита Рачвелишвили, Амброджо Маестри, Марко Берти, Ирина Лунгу, Даниела Барчелона, както и едно от последните големи имена от златното поколение на оперното изкуство – Лео Нучи, който ще дойде идния ноември в София.

Много от тях са пели с големи български оперни певци и за тях това бе достатъчна причина да се съгласят да дойдат в една малка страна, успявала винаги да изкарва толкова много големи оперни певци през годините, казва Анастасов.

През пролетта в София и Пловдив, където ще има спектакли, ще се организират и прослушвания за млади оперни певци, които да се включат в майсторски класове с гостуващите артисти.

Предстои и сериозен проект за оперен фестивал, свързващ три държави, който ще се проведе в Гърция, но с огромно участие от българска страна, разказа още оперният певец. Той ще се състои всяка година през септември, а първото издание ще е през 2017 г. Към фестивала ще има и музикална академия за млади певци в рамките на месец, а всеки участник в нея ще пее в оперна постановка, за която ще му бъде платено. В България ще се проведе едно прослушване за нея през месец март, а подробна информация за това има на сайта на фондацията.

„Не обмислям преподавателска дейност, въпреки че са ми предлагали, тъй като никога не бих бил толкова добър като преподавател, колкото съм като певец или продуцент. А и това е системна работа, за която нямам време и нерви. В главата ми има само музика от 20 години“, признава Анастасов. Както също, че през свободното си време не слуша оперна музика, а джаз, рок и други стилове – а операта оставя само за сцената.

Орлин Анастасов твърди още, че не мечтае за роли, тъй като вече „всичко е изпял“, а най-много съжалява, че никога не е успял да се запознае с големия Борис Христов.

Запитан дали операта в България все пак не отстъпва с една крачка назад, той припомня, че за операта навсякъде е трудно – и дава пример с Италия, но точно в този момент добрата организация и сътрудничество на всякакви нива е изключително важна.

„В България театрите следват правилната посока и си взаимодействат, но някак си идеята е всичко да си остане затворено тук, да се оправим, както можем, но без да мислим за по-напред. Липсва сякаш инициативност, гледаме да си вържем гащите, но ако ние не го направим, ако не се свържем с други световни театри, никой няма да ни го направи“, коментира певецът.

Инициативността трябва да тръгне от България, категоричен е той.

Вижте също

JIVA_JIVKA

Живка Петрова: Целта на „Малко българско училище“ е да започне новата учебна година в нова сграда

Директорът на най-голямото българско училище „Малко българско училище“ в Чикагското предградие Ел Гроув – Живка …