вторник , 24 януари 2017 София: +359 2 967 6554 | Чикаго: +1 (847) 616-6485
Начало / Предавания / еМисия България / Антони Христов – българският художник в световната анимация
AnthonyChristov

Антони Христов – българският художник в световната анимация

„Колите“, „Уол-И“, „Търсенето на Немо“, „Невероятните“, „Играта на играчките“ – зад всички тези култови анимационни филми, с които пораснаха поколения деца, стои българинът Антони Христов. Вече близо 30 години той работи в различни анимационни студиа в Съединените щати. От 2000 г. е част от екипа на Пиксар.

Художникът казва, че докато технологиите се променят, изкуството остава непроменено. „Ние разказваме истории. Хората имат нужда да се изразят с истории, с приказки. Няма по-важно от историята. Ако няма история, ние няма какво да рисуваме, тя е основата и всичко, което ние правим. Историята трябва да е силна, обаче след това имаме дизайн, осветление – много нива, всяко от които допринася за подсилване на ефекта на историята, която разказваме“, обясни Антони Христов в интервю за BiT по време на форума Innovation Explorer в София.

По думите му, технологичните иновации променят най-вече отношението на зрителите към анимационните продукции. „Вече публиката е малко разглезена, защото с всеки изминат филм се подобрява технологията и те вече очакват по-високо качество. Така че от тази гледна точка се променя, но отново се променя постепенно с малки крачки. Ако гледаш „Играта на играчките“ 1 в момента, изглежда като незавършен филм, малко като евтин видео гейм в сравнение с това, което правим сега“, обясни Христов.

Той е част от екипа, сътворил емблематичния герой Светкавицата Маккуин и светът на „Колите“. При нас е малко необикновено, че имаме такъв голям успех вече толкова години. Няма формула, просто трябва да си аналитичен и критичен към себе си и да не заспиваш на кормилото, практически“, сподели Антони Христов. „Идеи колкото искаш. Всмисъл, проблемът не е с генерирането на идеите, а проблемът е с подбирането на идеите. Това е винаги големият проблем, иначе идеите са като мненията – евтини са и всеки има“, допълни той.

Малкият симпатичен робот Уол-И от едноименния филм, в който Земята е затрупана с боклук, а хората са се изнесли на космически кораб, е повод за особена гордост в България. Според слуховете съжетът е вдъхновен от сагата с балирания боклук на София. „ Филмът не е вдъхновен от софийския боклук“, уточни Антони Христов с усмивка. „Вече го бяхме измислили, когато в България имаше някаква криза с боклука и го местеха от село на село и не го искаха и го опаковаха. Стана по същото време и се смяхме с режисьора за това, че ние измисляме нещо, което да е фантастично, а в България фантазията е реалност“, обясни българският художник.

От няколко години Антони Христов съчетава работата си по анимационни продукции с преподаването. Той е лектор в Колежа по изкуствата в Калифорния. „Преподаването за мене беше много важно. Дава ми възможност да използвам различни техники за говорене пред публика и да видя кое е ефективно, кое не е ефективно. Когато дойдох в България след „Търсенето на Немо“, за пръв път по работа, да давам интервюта. Спомням си, че бях много зле, дадох интервю по телевизията на живо и малко се парализирах и се чувствах много кофти от това нещо. Реших, че трябва да опитам да говоря пред публика повече и един приятел ми направи предложение да преподавам, защото това ще ми помогне и оттам започна. Сега вече съм свикнал. Аз съм на 55 години сега и уча много от своите ученици, защото те са много по-заинтересовани какво става, аз съм прекалено близко до работата си, ако нямам тези млади хора около мен да ми казват какво става в света, в индустрията и във всичко, аз няма да съм много-много запознат, така че сега съм винаги на предна линия и знам цялата информация“, сподели Антони Христов.

Той заминава от България в началото на 80-те години, малко преди да завърши художествената гимназия в София. „ Просто бях палаво момче и въобще не съм мислел големи планове, в това отношение съм опортюнист. Като видя някоя възможност… И видях възможност да го направим това нещо и реших, че ще е гот да го направим“, обясни Христов.

После започва да се занимава с анимация. „Беше един от начините, по които да си изкарвам хляба, без да рискувам затвор и така нататъка. Тогава навремето анимацията не беше това, което е сега. Сега в момента е много по-голям бизнес. Тогава дори беше сезонна – хората работеха през зимата, за да си спестят пари за лятото“, допълни той.

С толкова силни филми зад гърба си Антони Христов не може да посочи един-единствен герой, който е по-специален от останалите: „Те всичките са специални, това е трудно да се отговори, това е все еднода попиташ „Кое от децата си обичаш повече?“ – трудно е да се отговори“.

Вижте също

ITALY картинка 2

Поглед към поредицата злополучия в Италия

Лошите метеорологични условия в Италия продължават. Страната влезе в негативна поредица от бедствия и злополучия …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *